PEP! magazin

PEP! magazin 2003-2009

HUN_

A magazint 2003-ban alapítottuk két, a marketing területéről érkező társammal.

Az induló koncepció egy Magyarországon terjesztett, de külföldi fiatalokhoz szóló kiadány volt, amely a piaci körülményeknek változását követve először két nyelven, majd 2006 őszétől teljes egészében magyarul jelent meg. A magazin életében 2005 tavaszán fordulópontot jelentett, hogy teljes egészében új layoutot kapott. Az évek alatt már-már kultikus trendmagazinná nőtte ki magát a hazai piacon egyedinek számító vizuális megjelenésével és azzal, hogy mára már komoly szakemberekké váló fiatal alkotóknak és alkotó csoportoknak segített ismertséget és szakmai elismeréseket szerezni, azok bemutatásával. A 2005-től, 2009-ig tartó időszakban a magazinnál közreműködő munkatársként szinte az összes jelentős hazai fotós, divattervező, trend szakértő, újságíró és tervező művész megfordult, emeleve munkájával a lap színvonalát. 2005-ben a magazin elnyerte a hazai viszonylatban mért legrangosabb szakmai elismerést, a Magyar Formatervezési Díjat, Vizuális Kommunikáció kategóriában. A szakmai zsűri tagjaként, az általam tisztelt és elismert F. Kovács Attila így indokolta a döntést:

„Nemcsak érdekesen, hanem ízlésesen is tálalja anyagait. A majdhogynem komor és puritán grafikának döntő része van abban, hogy a lap komolyan veszi és minden külsőségtől mentesen, azaz hitelesen tálalja a bulvárlapok többnyire kukkolósdira hangolt képeit és jeleneteit. Átgondolt, korszerűen kidolgozott grafikai arculati rendszert készített, ami színvonalas grafikai nyelvezetet, haladó arculatépítési értékeket tükröz. A fiatal fogyasztóközönség művészi érzékenységű rétegét megcélzó stílusú magazin provokatív és szórakoztató, színvonalas, ahogy szlogenjében ígéri. Az alternatív kultúra és a fiatal művészek bemutatása professzionális grafikai és nyomdai megjelenítéssel párosul.”

ENG_

Two marketing experts and I founded the magazine in 2003.

The basic concept was to publish a magazine for young foreigners living in Hungary. Moving along with the tendencies at the market, the magazine became bilingual, then from 2006 it was issued entirely in Hungarian. It had become a sort of a trendy cult magazine over the years with its unique look, and the fact that it was the first publication ever to give room to the professional introduction of new talent and creative groups, who have since become experts in their own fields. From 2005 to 2009 almost all influential Hungarian photographers, fashion designers, trend experts, journalists, and designers contributed to the magazine, adding to its value with their own individual talent. In 2005 the magazine received the most prestigious professional acknowledgment available in Hungary, the Hungarian Award for Design in the category of Visual communication. Member of the professional evaluating committee, Attila F. Kovacs, for whom I have the utmost respect and appreciation, articulated the committee’s opinion as follows:

“The applicant created a well-thought, state-of-the-art graphical image design which reflects highly developed graphical skills and advanced image creating values. With its style targeted at that segment of youth responsive to art, the magazine is indeed provoking and amusing just as they promise in their slogan. The presentation of the alternative culture and young artists is accompanied by professional graphical and printing design.”

Hungarian Design Award catalog, 2005 (pdf): Download